,

ממיר מתח לרכב

ממיר מתח לרכב

מי שעוד לא נתקל במבטי ההשתאות של כל מי שנחשף לראשונה להפעלת צרכן AC (230V) המחובר
לממיר מתח לרכב לא מבין על מה מדובר.
ואכן, זה בדיוק הפתרון מהסוג שלגביו שואלים: איך לא חשבו על זה קודם?
לאדוייס קיים מוצר המספק פתרון אלגנטי ונקי לצרכים של הפעלת מכשירים חשמליים מסוגים שונים למצבר הרכב
וזאת למרות שהמכשירים הינם מכשירים רגילים שבדרך כלל מחוברים לרשת החשמל הביתית.
היעדר הצורך לעבוד במקרים אלו עם גנרטור כבד ורועש שמחייב גם "סחיבת" דלק הוא יתרון עצום.
כמו כן, נחסך כאן הצורך ברכישת כלים מיוחדים (בעלי מתח כניסה שונה) כמו מקדחה או נורות או כל צרכן אחר המותאם לעבודה במתח DC (בד"כ 12V ) וגם זה אחד היתרונות הגדולים של השיטה.
מגוון המכשירים שניתן להשתמש בהם בשטח בעזרת הממיר הוא עצום, החל ממקדחה, מסור, תאורה, רתכת, מקרר, מגברים ועוד...
לסרטון הסבר על ממיר לרכב

באדוייס ממירי המתח מגיעים בדרך כלל בגדלים החל מ- 90W ועד 3KW ומתחי הכניסה שלהם נעים בין 12VDC ל-DC 24V ועד 48VDC.
קיימים רמות שונות של ממירים (איכות) והם מחולקים בעיקר ל- 2 סוגים, הראשון בעל גל מוצא ריבועי והשני בעל גל מוצא מסוג סינוס טהור שנחשב לאיכותי יותר.
רוב הצרכנים מסוגלים לפעול במתח בעל גל ריבועי אך ישנם צרכנים כגון ציוד הגברה, תאורה פלוראוסנטית ועוד שפועלים טוב יותר עם גל מוצא בצורת סינוס טהור ובחלקם יפעלו רק עם גל מוצא בצורת סינוס טהור..

צורות החיבור של הממיר לרכב גם הן שונות, כאשר הממיר שהספקו עד 300W ניתן לחברו ישירות לשקע המצת ברכב ומעל להספק זה מומלץ לחבר בעזרת מוליכים בעלי שטח חתך מתאים ישירות למצבר.
חשוב לציין שלחיבור הממיר למצבר ובעיקר בהספקים הגבוהים קיימת משמעות רבה לאיכות החיבור
ולעובי המוליכים מאחר ובמידה ולא יהיו חיבורים/מגעים טובים או שעובי המוליכים יהיה נמוך מהמותר (ע"פ טבלה) יגרום הדבר למפל מתח והדבר יגרום לממיר לכבות עצמו כאמצעי הגנה גם אם מצבר הרכב עדיין לא התרוקן.

ישנם מצבים בהם בשימוש בממיר מתח לרכב בהספק של מעל 1500W לאורך זמן, מתבצע הדבר כאשר מנוע הרכב פועל ויש צורך לוודא שגם אלטרנטור הרכב מתאים להטענת המצבר בזרם הגבוה הנדרש מהמצבר ועל כך מומלץ להתייעץ עם החברה ממנה נרכש המכשיר.
כמובן שגודל המצבר המותקן ברכב (אמפר/שעה) חייב להתאים לגודל הממיר המחובר אליו וישנם מיקרים בהם יש להוסיף מצבר/ים נוספים לרכב לטובת הפעלת הממיר.
בימים אלו פועל משרד המסחר והתעשיה בשיתוף עם מכון התקנים הישראלי למנוע כניסת ממירים לארץ שאינם עומדים בדרישות תקני הבטיחות.
לסיכום, עלינו לזכור שהממיר הינו מכשיר חשמלי לכל דבר המוציא מתח גבוה ומסוכן ויש לשים
דגש על כל כללי הבטיחות הנדרשים בשימוש כמו לכל מתקן חשמלי אחר.